Medewerker financiële administratie
Als medewerker financiële administratie draag je bij aan het zorgen voor een tijdige, juiste, gezonde en volledige financiële bedrijfsvoering. Je zorgt voor het dagelijkse crediteuren, debiteuren, inkoop- en grootboekbeheer en ondersteunt in deze functie de adviseur financiële administratie. Je zorgt ervoor dat facturen tijdig en juist worden betaald en monitort dit proces. Als er ergens een knelpunt ontstaat los je deze zelf op en wanneer dit niet lukt vraag je hulp van je collega’s. Het betreft een veelzijdige functie waarbij je bij veel facetten van het inkoop- en financiële proces bent betrokken. Je wordt functioneel aangestuurd door de adviseur van de financiële administratie. Afdeling FP&C is een kleine afdeling waardoor je veel samenwerkt met de andere collega’s om zaken correct af te handelen. Vind jij het leuk om een afwisselende, veelzijdige rol te bekleden dan past deze functie bij jou!
Functie-inhoud
- Je draagt zorg voor het beheer van de financiële administratie in een uitvoerende en tevens controlerende rol. Je bent onderdeel van de financiële (crediteuren) administratie en bent onder andere verantwoordelijk voor de juiste verwerking van de administratieve verwerking van het financiële- en inkoopproces. Denk hierbij aan het inboeken van de facturen, goederenontvangsten, het opvragen van prestatieverklaringen en offertes/contracten, verwerken van bankontvangsten, versturen en monitoren van de (debiteuren)facturen en administratieve verwerking van de inkoopopdrachten.
- Je bewaakt de geldende termijnen en stuurt bij indien nodig.
- Je bent achtervang voor de adviseur bedrijfsvoering financiën/assistent controller en zorgt ervoor dat de administratieve processen op de juiste manier blijven doorlopen.
- Je bent aanspreekpunt voor de medewerker administratie inkoop en betalingen.
- Je behandelt meer complexe financieel- en inkoopadministratieve vraagstukken en verzoeken.
- Hiernaast ondersteun je ook de inkopers bij de administratieve verwerking binnen het inkoopproces. Je voert de bestelaanvragen in en doet een eerste controle op volledigheid van de dossiers van de bestelaanvragen.
- Je inventariseert wensen en behoeften en signaleert mogelijkheden tot verbetering van werkmethoden en processen binnen de financieel administratieve organisatie.
- Je onderhoudt en beheert de werkinstructies en procedureafspraken en communiceert met de betrokkenen hierover.
- Je voert de contacten met externe leveranciers en collega’s binnen de organisatie. Jij bent een van de aanspreekpunten voor de collega’s met betrekking tot financiële vraagstukken.
- Ook ondersteun je bij de controlewerkzaamheden voor de op te leveren rapporten en informatie.
Functie-eisen
Je beschikt over minimaal MBO-4 werk- en denkniveau, bij voorkeur met een relevante afgeronde beroepsopleiding in financieel-economische richting met minimaal 3 jaar ervaring in de financiële administratie waaronder ervaring met een inkoopadministratie. Je hebt kennis van de geldende richtlijnen, procedures en wet- en regelgeving. Je weet wat het belang is van een gezonde financiële administratie. Je bent leergierig, pro-actief, analytisch sterk, secuur en vindt het belangrijk om een maatschappelijke bijdrage te leveren. Je hebt een goede basiskennis van Excel. Kennis van het financiële systeem Leonardo (gebaseerd op Oracle) is een pré. Last but not least zoeken we een prettige collega met oog voor de collega’s en gevoel voor de organisatie waar hij of zij voor werkt.
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,50% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
Bijzonderheden
- Om een nog beter (of aanvullend) beeld van jouw ervaring, kennis en competenties te verkrijgen kan het zijn dat we openbare informatie van je op internet (zoals LinkedIn) raadplegen.
- Bij indiensttreding vragen wij je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) in te leveren.
- Thuiswerken behoort tot de mogelijkheden.
- Na de sluitingsdatum zal deze vacaturetekst niet meer online zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je de tekst moet opvragen, vragen we je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.
Informatie
Voor inlichtingen over de functie kun je contact opnemen met de heer Justin Oude Nijhuis, Manager FP&C, telefoonnummer 06-11530233 of Olivia Codrington, adviseur bedrijfsvoering financiën/assistent controller, telefoonnummer 06-10369905.
Voor meer informatie over de Hoge Raad kun je terecht op de website www.hogeraad.nl.
Sollicitatie
Je kunt je sollicitatiebrief inclusief curriculum vitae onder vermelding van Adviseur bedrijfsvoering FP&C tot en met 8 september 2024 versturen naar vacature@hogeraad.nl.
Gesprekken zullen plaatsvinden in de week van 16 september 2024. Mocht je niet in de gelegenheid zijn dan kun je dit aangeven bij je sollicitatie.
Op acquisitie wordt geen prijs gesteld.