Medewerker dossierbehandeling


De administratieve ondersteuning is onderdeel van de directie bedrijfsvoering en medeverantwoordelijk voor de juridische-administratieve ondersteuning van de leden van raad en parket.

Functie-inhoud

  • De medewerker is verantwoordelijk voor de juiste en volledige registratie van zaken.
  • Maakt papieren procesdossier digitaal toegankelijk.
  • Analyseert en beoordeelt dossiers en processtukken op formele vereisten, signaleert knelpunten en lost deze waar mogelijk zelfstandig op.
  • Draagt zorg voor een adequate informatievoorziening en correspondentie naar procespartijen en andere in- en externe partijen.
  • Bepaalt, zo nodig in overleg met het gerechtssecretariaat vervolgstappen indien informatie onvolledig is en/of uitblijft.
  • Bewaakt de voortgang van de behandeling van zaken.
  • Draagt zorg voor tijdige, juiste en volledige informatievoorziening en documentoverdracht aan onder andere leden van Raad en Parket.
  • Draagt zorg voor een volledig, actueel en juist geordend dossier.
  • Treft voorbereidingen voor de afwikkeling en archivering van de zaaksdossiers.

Functie-eisen

  • Je beschikt over een aantoonbaar MBO-4 werk- en denkniveau
  • Ervaring met en vaardigheid in registratiewerkzaamheden, juridisch- administratieve procedures en dossierbehandeling is een pré.
  • Kennis van en ervaring met het gebruik van MS-Office en andere moderne ICT-middelen.
  • In verband met zittingen zijn de maandagen en dinsdagen structurele werkdagen.

Overige arbeidsvoorwaarden

Inschaling bij aanstelling is afhankelijk van opleiding en ervaring, met een maximum van €3.564 bruto per maand in schaal 6 bij een 36-urige werkweek. Uitloop naar schaal 7 behoort tot de mogelijkheden. 
Naast salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (het IKB-budget bedraagt 16,5% over het jaarsalaris en vervangt de vakantie- en eindejaarsuitkering) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen.
Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Hoge Raad der Nederlanden biedt goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, studiefaciliteiten en een vergoeding voor woon-werkverkeer.

Bijzonderheden

  • Bij indiensttreding vragen wij je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) in te leveren.
  • Na de sluitingsdatum zal deze vacaturetekst niet meer online zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je de tekst moet opvragen, vragen we je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.

Informatie

Voor inlichtingen over de functie kunt u contact opnemen met mevrouw C. Murad, tel. 070 - 3611124 (recruiter). Voor meer informatie over de Hoge Raad kunt u terecht op de website www.hogeraad.nl.

Sollicitatie

Uw schriftelijke sollicitatie met cv kunt u tot en met 8 november 2024 sturen naar vacature@hogeraad.nl, onder vermelding van ‘Medewerker dossierbehandeling’. De motivatiebrief kunt u richten aan de directeur bedrijfsvoering.

De gesprekken zullen plaatsvinden op 21 of 22 november 2024.

Op acquisitie wordt geen prijs gesteld.